Период на изпълнение: май 2020 – декември 2021
Партньори: VRT Sandbox, Media City Bergen, Thermi Group, Athens Technology Center, Cluster Sofia Knowledge City, FastTrack, and F6S
Цели:
През 2020 г. CEED България се включва като асоцииран партньор в изпълнението на проекта „Media Motor Europe” като част от Иновационния хъб – клъстер “София – град на знанието”, който получи финансиране от програмата на Европейския съюз – Хоризонт 2020. Проектът цели да създаде силна европейска екосистема, насърчаваща медийната и креативната индустрии. „Media Motor Europe” дава възможности за растеж, достъп до медийно общество, за свързване с жизнена и международна екосистема.
MME търси иновативни европейски стартъпи, насочени към някои от най-големите предизвикателства и нужди, пред които е изправен медийният сектор, като например:
- Борбата срещу липсата на информация и фалшивите новини
- Подобрена достъпност и включване на медийни услуги за хора с увреждания
- По-напреднало взаимодействие човек-машина
- По-добра защита на личните данни чрез нови технологии
- Преход към пазара, управляван от данни, медия 4.0
MediaMotorEurope ще стартира три отворени покани през 2020 и 2021 г., като ще избере и подкрепи развитието на общо 60 стартиращи компании. Предоставя се пакет услуги в рамките на три интензивни шестмесечни акселераторски програми до края на 2021 г., по линия на които всеки един от включените в програмата предприемачи (стартъпи/скейлъпи) ще получи следното:
- специализиран бизнес коучинг за разрастване на бизнеса и излизане на нови перспективни пазари чрез анализ и оценка на пазара, продуктово-пазарно профилиране, маркетинг, правни аспекти, умения за набиране на средства, „пичинг“, разработване на продукта, стратегическо управление, UX дизайн, и други;
- достъп до широка международна мрежа от висококвалифицирани ментори, консултанти и експерти с богат опит и възможности в областта на медийната индустрия, високите технологии, бизнес развитието и прилагането на пазарни и финансови модели;
- позициониране на глобалния пазар на креативната и медийните индустрии и създаване на делови бизнес контакти с най-малко три корпоративни клиента;
- достъп до мрежа международни инвеститори и съдействие за привличане на инвестиции, необходими за технологично им развитие и пазарен растеж.
- възможност за представяне на разработваните продукти / услуги на значими медийни събития и специализирани конференции имащи силно влияние за индустрията.
За повече информация:
http://www.knowledgesofia.eu/bg/blog/278-inovatzionen-hab-mediamotor-europe-v-sofiya